Używane pojazdy ciężarowe

Działalność usług logistyczno-transportowych wcale nie jest nieskomplikowaną branżą, jak może się wydawać wpierw. Nie ma tu wprawdzie działalności sensu stricte produkcyjnej, ale skuteczna organizacja procesu transportowego to wypadowa wielu czynników m.in.: posiadanego taboru,  profesjonalnego kapitału ludzkiego, skutecznego zarządzania i nierzadko warunków atmosferycznych.

Czy inwestować w używany tabor?

używane ciągniki siodłoweIstnieje ryzyko tzw. handlowe, co oznacza m.in niemożność obsługi pojawiającego się popytu z uwagi na barierę surowcową bądż – jak w tym przypadku –  sprzętową. Niedostateczna ilość taboru samochodowego może spowodować wąskie gardło skutkujące brakiem możliwości realizacji zleceń na czas. Ważnym jest na obecnym bardzo konkurencyjnym rynku usług transportowych kategoria czasu, jest czynnikiem budującym konkurencyjność wśród rywali. Dostawy „just in time” jak również często realizowane w głąb lądu, po same drzwi klienta – to jak hasło marketingowe. Zakup samochodów dostawczych oraz naczep czy przyczep do transportowania ładunku to duży wydatek.  Rozwiązaniem mogą być np. używane ciągniki siodłowe, które dodatkowo możemy finansować leasingiem operacyjnym.  Co daje nam taki sposób pozyskania taboru? Otóż dzięki leasingowi zyskujemy tabor ale bez angażowania naszych środków obrotowych, czyli np. gotówki, nie zmniejsza nam bieżącej płynności finansowej firmy, a ona z kolei ma wpływ na regulowanie innych powstałych zobowiązań spółki. Raty finansowe spłacane zgodnie z harmonogramem spłat dają nam możliwość odliczenia VAT od części kapitałowej i odsetkowej oraz wliczenia w koszty działalności. A po okresie spłaty opcję wykupu przedmiotu po korzystniejszej cenie niż rynkowa. Leasing operacyjny to też korzyści serwisowe i ubezpieczeniowe często przerzucane organizacyjnie na leasingodawcę. Podobnie z płatnością podatku od środków transportowych, jest on obsługiwany przez bank i pozostaje poza naszą koniecznością pilnowania ów spraw. Nowe samochody dają nam też wiele korzyści, ale wiążą się z wyższym wydatkiem czy poziomem raty leasingowej.

Sprzedaż używanych ciągników jest bardzo częstym zjawiskiem, można również u tego samego dealera zakupić naczepę w zależności od typu ładunku, tworząc gotowy zestaw do transportowania. Warto również poszukać aukcji używanych pojazdów niejednokrotnie organizowanych właśnie przez firmy leasingowe. Jest to zwykle sprzedaż aukcyjna powindykacyjnych, poleasingowych środków transportowych nierzadko w naprawdę atrakcyjnych cenach zakupu.