Powodzenie firmy a strona www

Zdecydowana cześć przedsiębiorczości przeniosła się obecnie do Internetu. W teorii i praktyce nauki zarządzania pojawia się nawet definicja przedsiębiorstwa wirtualnego, czyli takiego co swoją działalność w znacznej mierze przeniósł w wirtualny świat. Często obsługa klienteli odbywa się zdalnie i nawet obsługa kancelaryjna biura może zostać całkowicie przejęta przez zdalną wirtualną asystentkę. Podstawa to zaistnieć w Internecie, a to z kolei wypadkowa wielu czynników, ale przede wszystkim skutecznej strony www.

Jakie cechy powinna mieć dobra strona www?

fachowe projektowanie stron wwwOd niej naprawdę wiele zależy, a wiec jeśli zamierzasz zaistnieć ze swoim biznesowym pomysłem w Internecie to w swoje założenia strategiczne wpisz punkt pod tytułem: „Dobra strona internetowa”. Jeśli nie znasz się na tej tematyce, to skuteczniej i sprawniej będzie zająć się kwintesencją działalności firmy, sprawami urzędowymi i finansowymi, a fachowe projektowanie stron www pozostawić zewnętrznej firmie, która ma bagaż doświadczeń w tym zakresie. Wybierając ów firmę kieruj się jej pozycją na rynku i referencjami uzyskanymi od klienteli, a także portfelem zrealizowanych projektów. Postaw na stronę www klasyczną w swej konstrukcji, czyli posiadającą stronę główną i podstrony odnoszące się do kluczowych informacji o firmie i jej ofercie. Menu strony niech zawiera główne informacje o nas, krótką historie i zarys powstania firmy – to bowiem buduje zaufanie potencjalnych klientów. Następnie niech będzie umieszczona zakładka z prezentacją oferty firmy, przedmiotu działalności, misji i celów oraz krótkim opisem produktów bądź usług. Kolejno to już obowiązkowe dane kontaktowe, czyli: Gdzie i kiedy może nas znaleźć klient? Pod jaki numer może dzwonić? Jak skontaktować się z nami drogą e-mailowo? etc. To minimum, reszta to kwestia indywidualnej koncepcji marketingowej w celu przyciągnięcia uwagi nabywców. Za fachowym projektowaniem stron www przemawia też sprawa tzw. pozycjonowania strony, czyli wszelkich technik mających na celu umieszczenie jej na jak najwyższej pozycji przy wyszukiwaniach w Google. Jeśli to zagadnienie  – tzw. tekstów SEO – jest Ci obce, to powierz to profesjonalistom.

Od tego jak naszą stronę odbiorą i odczytają internauci, zależy w dużej mierze powodzenie firmy w wirtualnym świecie. Istotnym jest też określenie docelowej grupy odbiorców, czyli tzw. „target” w który celujemy naszą ofertą. Jeśli pragniemy być lokalną firmą, podkreślaj to w tekstach na stronie, używaj często np. nazwy miejscowości.