Pasty zrobione z sezamu

W kuchni chińskiej, japońskiej czy koreańskiej pasty sezamowe tahini są nie do zastąpienia. Królują w daniach na słodko i na słono. Tworzy się je z podprażonych delikatnie nasion sezamu i są nieodzownym składnikiem popularnego hummusu. Pasta tahini jest bardzo wyrazistego smaku i można ja używać do wielu dań zarówno na słono czyli obiadowych jak i na słodko. Oczywiście samemu jest bardzo łatwa w przygotowaniu.

Pasta z prażonych ziaren sezamu

pasty sezamowe tahiniNa różnych stronach internetowych znajdziemy przepisu na wykonanie samodzielnie pasty tahini. Takie pasty sezamowe tahini można oczywiście przygotować lub kupić gotowe w sklepie. Szczególnie sklepy ze zdrową żywnością będą mieć w sprzedaży pastę sezamową. Cena za słoik około 200 gram to koszt 20-25 złotych. Najlepsza pasta jest oczywiście w stu procentach naturalna. Smakuje bardzo dobrze nawet solo na kanapce. Dodatnia w małej ilości do sosu rybnego nada mu wyrazisty posmak sezamu, który bardzo dobrze podkreśli smak takiej zupie. Tahini świetnie sprawdzi się jako dodatek do wspomnianego już hummusu, past, dressingów sałatkowych wiec jest polecana w diecie wegetariańskiej gdzie warzyw i sałatek jest dużo. Rozwarstwienie pasty tahini czyli widoczny olej po otwarciu słoika jest zjawiskiem naturalnym. Sezam bowiem jest tak samo jak orzechy świetnym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych. Zawiera dużo kalorii lecz są to zdecydowanie zdrowie kalorie. Ponad to jest źródłem magnezu, białka, miedzi i żelaza. Oczywiście masło sezamowe możemy wykorzystać także do potraw przyrządzanych na słodko. Świetnie sprawdzi się zamiast klasycznego masła do ciasteczek i ciast. Można taką pastę przygotować i przechowywać w lodówce nawet przez okres miesiąca czasu. Tahini zrobione samodzielnie smakować może bardzo dobrze i mamy pewność, że jest w 100% bez dodatków takich jak olej palmowy czy sól i konserwanty. Warto więc kupić ziarna sezamu, lekko je przyrumienić na przykład w piecu i potem zblendować. W ten sposób powstanie pyszny dodatek do wielu dań w postaci masełka.

Diety zdrowe i fit są bardzo popularne. W takich dietach, które oczywiście są przygotowane przez dietetyków znajdziemy najpotrzebniejsze składniki odżywcze. Z pewnością zdrowe produkty takie jak orzechy i nasiona w tym sezam. Z niego można przygotować wyśmienitą pastę, a z niej hummus. To właśnie sezam jest świetnym źródłem białka. Ponad to zawiera niezbędne kwasy tłuszczowe i jest bardzo pożywny. Warto wiec w swojej diecie stosować sezam lub pasty sezamowe do wielu potraw.