Mindfulness w redukcji stresu

We współczesnym świecie prawie każdy jest zestresowany. Każdy ciągle gdzieś goni, żeby tylko nie wypaść z obiegu. Kiedyś nasi przodkowie stresowali się, kiedy napotkali groźnego zwierza lub znaleźli się w innej niebezpiecznej sytuacji. I stresowali się tylko albo aż w takich sytuacjach. My natomiast żyjemy w permanentnym stresie. Stresie związanym z pracą, ale także z życiem codziennym, z poczuciem, że cały czas coś nam umyka i coś przez to tracimy. Nie jest to dobre, ponieważ jak dowodzą badania naukowe, przewlekły stres jest szkodliwy dla zdrowia.

Skuteczna terapia mindfulness

mindfulness - ćwiczenia w grupieJednak nie jesteśmy wobec wszechogarniającego nas stresu bezbronni. Bardzo skutecznym narzędziem w redukcji stresu może być metoda mindfulness. Mindfulness, czyli uważność, bycie zawsze tu i teraz zamiast skupieniu się na gonitwie myśli w naszej głowie. Bycie w teraźniejszości zamiast w przyszłości i przeszłości, smakowanie w pełni tego, co dzieje się w chwili obecnej. Jest to swego rodzaju medytacja, jednak medytacja każdej chwili życia. Z początku opanowanie tej metody może okazać się trudne. Ciężko jest się oddzielić od wielości myśli w swojej głowie, skoro przez wiele lat żyliśmy w taki sposób. Na pewno może nam w tym pomóc metoda mindfulness – ćwiczenia w grupie. Ponieważ obecnie uważność stała się bardzo modna, możemy znaleźć bardzo bogatą ofertę kursów oraz szkoleń mindfulness, dla wielu osób mogą być one bardzo przydatne. Jednak nauka mindfulness wymaga ogromnej siły woli, samozaparcia, tymczasem ćwiczenia w grupie i nauczenie się technik mindfulness od profesjonalistów mogą znacznie ułatwić sprawę. Jednak nie ma większego znaczenia w jako sposób nauczymy się mindfulness, ważne jest abyśmy dzięki temu stawali coraz bardziej uważni w codziennym życiu. Jak obadania, minjdfulness nie tylko redukuje bowiem stres, pomaga także walczyć z bólem, depresją i znacząco zwiększa nasze poczucie szczęścia. A chyba każdy z nas chciałby być szczęśliwy? Okazuje się, że nie potrzeba do tego masy kasy, wystarczy uważność.

Metoda mindfulness jest ostatnio bardzo popularna, co wynika z jej skuteczności w radzeniu sobie z jednymi z największych bolączek współczesnego świata, czyli nadmiernym stresem, a także z depresją, która niestety staje się teraz coraz częściej diagnozowaną chorobą. Warto jest żyć bardziej uważnie, kiedy spróbujemy, zobaczymy od razu efekty. Poczujemy się o wiele bardziej szczęśliwi, zrelaksowani będąc świadomymi chwili obecnej, żyjąc tu i teraz. Naprawdę warto spróbować.