Które programy do prowadzenia serwisu wybrać?

Prowadzę warsztat samochodowy już od dziesięciu lat i muszę przyznać, że sporo się przez ten okres zmieniło. Nie mówię już nawet o tym, że jakość samochodów i technologia ich wykonania zmieniła się przez ten czas diametralnie, ale o sposobie prowadzenia warsztatu. To już nie czasu, kiedy z klientem dogadywało się słownie, obecnie żeby skutecznie prowadzić warsztat trzeba się posilić systemami informatycznymi, które usprawniają codzienna pracę mechanikom samochodowym.

Polecane programy do prowadzenia serwisu

polecany program do prowadzenia serwisuOsobiście uważam, że naprawdę warto zainwestować w solidny program do prowadzenia warsztatu. Wprawdzie wielu moich kolegów preferuje raczej prostsze rozwiązania, ale myślę, że jeśli zainwestujemy w oprogramowanie, to skuteczność jaką możemy dzięki temu osiągnąć szybko zwróci się z nawiązką, tym bardziej, że w dziedzinie warsztatów samochodowych rynek jest cały czas nienasycony. Jeśli ktoś by mnie zapytał, abym przedstawił mu jakiś polecany program do prowadzenia serwisu, to nie umiałbym jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Jedno wiem jednak na pewno, że warto aby miał jak najwięcej funkcji, gdyż producenci oprogramowania wymyślili naprawdę wiele ciekawych rozwiązań. W swoim osobistym oprogramowaniu na przykład posiadam takie elementy jak ewidencja napraw pojazdów, ewidencja księgowa, terminarz a także katalog części zamiennych do niemal wszystkich aut. Każda z tych funkcji ułatwia mi zajmowanie się warsztatem, w którym zatrudniam trzech innych mechaników. W większości przypadków wygląda to tak, że oni pracują, a ja zajmuje się prowadzeniem dokumentacji, wystawianiem faktu i zamawianiem części. Ze względu nam moją funkcje mam ciągły kontakt z oprogramowaniem, w którym wyszukuję części z katalogu, dzięki czemu mogę prowadzić dość precyzyjne zamówienia. Poza tym w tym samym programie wystawiam fakturę i rozliczam bilans strat i zysków. Dobrą funkcją oprogramowania, którą uważam za niezbędną jest terminarz w którym możemy umówić się z klientem na konkretny termin naprawy i zarezerwować dla niego nasz czas. Dzięki temu zarówno klient ma pewność, że zostanie obsłużony na miejscu w danym czasie jak i my możemy sobie rozplanować prace według zamówień.

Nie wyobrażam sobie już obecnie życia bez mojego oprogramowania, gdyż jest ono jednym ze składników sukcesu jaki osiągnąłem. Jeśli ktoś zamierza osiągnąć coś więcej niż tylko mały warsztat gdzieś na obrzeżach miasta to powinien możliwie jak najefektywniej rozwijać firmę, tym bardziej, że w tej branży jest to wszystko możliwe. Do osiągnięcia tego celu polecam używać narzędzi ułatwiających nam to zarządzanie, gdyż jest to bardzo korzystne.