Kompleksowe pakowanie towaru na eksport

Kraje spoza UE są pożądanym rynkiem zbytu dla wielu przedsiębiorców. Nic więc dziwnego, że wiele firm stara się wyjść poza granice unii lub już tam jest. Sama wysyłka towaru chociażby na wschód nie jest zbyt łatwa i potrafi przysporzyć wiele problemów i mam tu na myśli zarówno samą odprawę celną jak i pakowanie towaru. Nikt z nas jako klient nie chciałby otrzymać uszkodzonego towaru, który zamówił. Każdy klient oczekuje profesjonalnej obsługi na każdym etapie realizacji zamówienia.

Przygotowanie towaru do eksportu

kompleksowe pakowanie eksportowePrzy eksporcie trzeba mieć wiele rzeczy na uwadze. Przede wszystkim aby uniknąć nieporozumień w trakcie realizacji zamówienia w kontrakcie należy zamieścić warunki Incoterms. To one określają zakres obowiązków dostawcy i odbiorcy. Najczęściej eksporterzy dla bezpieczeństwa i wygody wybierają oznaczenie EXW. Wówczas rzeczy takie jak transport czy załadunek na auto spoczywają na kupującym a samo przygotowanie towaru do załadunku i jego spakowanie na sprzedającym. Mimo to dostawcy dbając o dalszą współpracę z klientem i dobre relacje handlowe na własny koszt i własnymi siłami zapewniają kompleksowe pakowanie eksportowe towaru. Oznacza to nie tylko zapakowanie towaru na palety i zabezpieczenie go przed uszkodzeniami ale również prawidłowe oznakowanie i załadowanie go na samochód. Towar najwygodniej pakować w kartony a następnie ułożyć je na palecie i zawinąć folią oraz taśmą. Nie wszystkie jednak rodzaje towaru można pakować w tak szybki i łatwy sposób. Inne towary np. silosy ze względu na swoje gabaryty przewozi się po prostu luzem. Oczywiście tak duże gabaryty najpierw należy zdemontować i ułożyć na podłodze. Jeśli pakujemy towar na paletach i podchodzimy do tematu profesjonalnie to na każdej palecie powinna znaleźć się informacja z rodzajem towaru, ilością sztuk i wagą brutto oraz netto poszczególnej jednostki paletowej. Jeśli mamy do czynienia z wysyłką towaru na wschód należy też pamiętać, że po tamtej stronie granicy obowiązują inne przepisy niż w UE. Najczęstszym błędem jest przeładowanie samochodu. W UE maksymalna ładowność to 24 t, na wschodzie już tylko 20 t. Ważne jest także wagowe rozłożenie towaru na poszczególnych osiach. Na przednią oś naczepy wagowo możemy załadować więcej towaru niż na tylną.

Dbanie o detale przy załadunku często decyduje o zadowoleniu klienta. Im towar spakowany bardziej profesjonalnie tym odprawa na granicy jest szybsza i łatwiejsza. Jeśli nieodpowiednio przygotujemy towar narazimy klienta straty czy to te w postaci uszkodzenia towaru czy też w postaci kar lub dodatkowych opłat nałożonych z naszej winy. Tak obsłużony klient zadowolony z nas jako dostawcy na pewno nie będzie i więcej do nas nie wróci.