Jedziemy do Niemiec z Wrocławia!

Ostatnio wpadłam na pomysł, by na majówkę pojechać na wycieczkę do Berlina. Zapytałam znajomych, czy byliby chętni na tego typu przejażdżkę i zgodzili się. Każdy chętnie przystał na pomysł, by zobaczyć największe zabytki stolicy Niemiec, tym bardziej że każdy chciał wyjechać za granicę choć na kilka dni w maju. Zaczęliśmy organizować wyjazd.

Jak tanio przetransportować wiele osób?

transport do Niemiec - WrocławGdy już nocleg w hotelu był uzdogniony, pojawił się problem innej natury. Nie było żadnego dogodnego samolotu, którym moglibyśmy wyruszyć w podróż. Nie powiem, byłam na początku zmartwiona tym, że nie udało się zabukować żadnego lotu dla sześciu osób, jednak nie poddałam się i zaczęłam myśleć o innym sposobie dotarcia do Berlina. Przez chwilę myślałam, aby pojechać na majówkę pociągiem, jednak reszta towarzyszy odciągnęło mnie o od tego pomysłu. Nikt nie chciał płacić tak dużo za transport, który był zbyt drogi i do tego zbyt daleki. Sam dojazd do pociągu, z którego najłatwiej byłoby wsiąść do wagonu był trudny, więc szybko porzuciliśmy ten pomysł. Pewnego dnia natrafiłam na ofertę przewoźnika, który specjalizuje się w transporcie do Niemiec z Wrocławia. Właściciel busów oferuje swoje usługi przewozowe kilka dni w tygodniu, co znacznie ułatwia zdecydowanie się na dotarcie do celu za pomocą busa. Przedstawiłam swój pomysł koleżankom i kolegom, a oni, choć sceptycznie nastawieni, dali się przekonać. Uspokoili się, gdy zobaczyli, że rzeczony usługodawca ma odpowiednie certyfikaty i jego kierowcy mogą wozić ludzi z zachowaniem najwyższych środków ostrożności. Gdy każdy przystał na mój pomysł, szybko zadzwoniłam pod wskazany w ogłoszeniu numer. Okazało się, że bus to bardzo popularny sposób wielu na transport do Niemiec – Wrocław jest stolicą województwa, skąd pochodzi wiele osób chętnie wyjeżdżających do sąsiedniego kraju. Cieszę się, że zareagowałam w porę, bo możliwe, że nie byłoby miejsca na moją paczkę znajomych. Na wypoczynek majówkowy jechaliśmy w pełnym składzie, wraz z innymi mieszkańcami Wrocławia i okolic. Zapoznaliśmy się z kilkoma wczasowiczami, którzy wracali do Berlina, a także z młodymi ludźmi, którzy jechali w celach zarobkowych do Niemiec.

Wycieczka okazała się bardzo udana. Odwiedziliśmy wszystkie znane miejsca, które dotychczas widzieliśmy jedynie na zdjęciach i na filmach. Wracaliśmy zmęczeni, ale szczęśliwi tym samym busem, którym przyjechaliśmy. Bardzo spodobała nam się podróż w miłym towarzystwie i do tego z wieloma udogodnieniami i dlatego planuje kolejną podróż busem za rok.