Czy napoje energetyczne powodują przyrost masy ciała?

W ciągu ostatniej dekady, napoje zero kalorii i napoje dietetyczne zyskały na popularności ze względu na ich pozornie zdrowsze zallety. Jednak czy te bezcukrowe alternatywy są naprawdę zdrowe? Po prostu wygooglowanie „czy napoje dietetyczne są niezdrowe?” daje ponad sześć milionów wyników z artykułami napisanymi zarówno przez guru zdrowia, naukowców, dziennikarzy, jak i dietetyków. Mając to na uwadze, napoje energetyczne bez cukru są dość kontrowersyjnym tematem. Niektórzy twierdzą, że prawdziwy cukier jest wrogiem i należy go unikać za wszelką cenę, podczas gdy inni uważają, że sztuczne słodziki są znacznie gorsze.

Który napój gainer jest najlepszy bez cukru?

najlepszy gainer bez cukruAni prawdziwy, ani sztuczny cukier nie jest idealny, gdy jest spożywany w dużych ilościach w jakikolwiek sposób. Czy napoje energetyzujące bez cukru powodują przyrost masy ciała. W tym artykule zagłębimy się w te opcje napojów energetycznych, aby odkryć prawdę o ich związku z przyrostem masy ciała.Utratę lub przybranie na wadze można uprościć do równania kalorii przychodzących i wychodzących. Podczas spożywania większej ilości kalorii niż spali organizm, można przybierać na wadze i na odwrót. Jednak wiele osób uważa, że pominięcie posiłku lub dwóch i spożycie zamiast tego napoju energetycznego może pomóc w stworzeniu tego deficytu. Jednak spożywanie dwóch lub więcej napojów energetycznych dziennie może nieświadomie spowodować przekroczenie zalecanej dziennej dawki kalorii, co nieumyślnie prowadzi do przyrostu masy ciała.  Chociaż mogą mieć mocny cios, tradycyjne napoje energetyczne mają wysoką liczbę kalorii na porcję. A ponieważ wielu zawiera więcej niż jedną porcję w jednej puszce, można zużyważyć więcej kalorii. Na przykład najlepszy gainer bez cukru o pojemności może mieć dużo mniej kalorii. Nawet mniejsze napoje o pojemności mogą spakować aż kalorie wielkości pączka w maśle. Większość tych kalorii pochodzi z cukru. Dieta bogata w cukier jest wyjątkowo niezdrowa. Badania wykazują, że zbyt dużo cukru może znacznie zwiększyć ryzyko chorób serca, a także cukrzycy typu 2. Wydzielana przez trzustkę insulina jest sposobem, w jaki ludzki organizm magazynuje cukier.

To dlatego osoby, które przestają jeść cukier lub sól, nagle stwierdzają, że wiele dostępnych na rynku produktów spożywczych jest wyjątkowo słodkich lub nadmiernie słonych. Sztuczne słodziki znajdujące się w bezcukrowych napojach energetycznych są znacznie słodsze niż prawdziwy cukier. Popularne napoje dietetyczne, są w rzeczywistości znacznie słodsze niż zwykłe wersje. Cała ta słodycz, w połączeniu z pustymi kaloriami, dezorientuje mózg, a także procesy metaboliczne i powoduje, że masz ochotę na znacznie więcej cukru niż wcześniej. Może to prowadzić do późnych zachcianek i niezdrowych wyborów żywieniowych, które z pewnością mogą przyczynić się do przybierania na wadze.